Batch Photo

Batch Photo

May 3, 2010

Adil dan saksama

Last year, ada seorang hamba Allah called me.
Dialog berlaku antara kami berdua lebih kurang macam ni la:-
X mewakili si Junior , Y pula mewakili aku.

X: Aku dengar cerita hang masuk Form 6.
Y: Mana hang dengaq cerita tak betul lagi tak benar ni?
X: Ish, tadi perhimpunan pagi Mr. Fairuz sebut nama hang and the geng cakap korg ni masuk Form 6.
Y: Mana ada, aku dah masuk UiTM dah. Mana ada masuk Form 6.

Aku pun tak mau kata apa la sebab aku rasa si junior ni menipu aku. So aku biaq saja lah.

Sedara aku sekarang belajaq kat sana. Nak dijadikan cerita, one day ni last year, dia telepon mama dia. Dia tanya Uncle masuk Form 6 ka mama? And mama dia cakap mana ada, uncle kat UiTM.
Setelah dengaq cerita ini, barulah aku tau kesahihan story ni.

Kami yang telah diaibkan depan junior kami ni merasa perkara ini perlu dibetulkan. Kami sedaq kami bukan elok sangat pun masa kat koleq dulu tapi bila dah keluaq kami semua mula sedaq and kami dah tak macam dulu dah la.
Jadi, aku harap kepada Cikgu yang terlibat meng"kondem" kami tu, boleh buat announcement membetulkan balik.

Bukan nak bersikap kurang ajar ka hapa, cuma kami mahu golongan macam kami ini mendapat layanan sama rata. Sekian.

2 comments:

  1. ekkkhhh spe yg difitnah itu..
    bapak sdey sial...

    ReplyDelete
  2. so, kita kena buat FB fan group tak untuk issue nieh?

    boleh suruh 'orang-orang' kuat buatkan.

    ReplyDelete